איך אני בוחר להפיק סינגל / אלבום ?
הנה כמה מילים על האג'נדה שלי


HI-END RECORDING STUDIO
MIXING FACILITY &

YoyaMusic הוא בעצם פרוג'קט סטודיו אינטימי, מעוצב, ממוזג ובעל אווירה מהפנטת. חלל העבודה בנוי בסטנדט בינלאומי להפקה מוזיקלית ומיקסים ועבר כיול, טיפול אקוסטי ומדידות חוזרות ע"י עומר, ידי הזהב, קרני. האולפן מצוייד במכשירי אנלוג (גם וינטג') ודיגיטל מהשורה הראשונה עם השמות הבולטים ביותר בתעשיית המוזיקה ואולפני ההקלטה כיום אבל כולם יודעים שזה לא באמת הציוד אלא איך משתמשים בו. בנוסף, במקום אוסף כלי נגינה מגוון ואיכותי, גיטרות שנבחרו בקפידה וסינתים משובחים. האולפן ממוקם בתל אביב, כ-15 דקות הליכה (או 3 תחנות אוטובוס) מתחנת רכבת ההגנה. למי שמגיע ברכב, יש חנייה חינם.




 PERSONAL MUSIC PRODUCER
עיבוד והפקה מוזיקלית מידי איש מקצוע מנוסה, שיכול ללוות אתכם לאורך תהליך ההפקה הינם גורם מכריע בקבלת תוצאה משובחת שיכולה לקחת אתכם קדימה. היום יש כל כך הרבה מוזיקה וז'אנרים שם בחוץ. אני כאן בשביל לעזור לכם לפצח את ההפקה שהשיר מבקש, סאונד רטרו או fresh? לא בטוחים? אעזור לכם לחשוב על הכל ולהרגיש את מה שאתם מייחלים לו, כדי שתגיעו לקו הסיום (שהוא רק ההתחלה) שלמים ומאושרים.

חשוב להגיד שבעידן הממוחשב של ימינו ניתן, מהר מאוד, להעמיד לופ תופים ותפקידים מגוונים בשלל כלים וסימפולים אך האתגר האמיתי הוא בבחירה נכונה של אלמנטים המשתלבים זה בזה, בגיבוש ההבנה של מה משרת את השיר ומעצים את המסר שבו וכן כיצד הכל מתיישב ופועם בסינכרון עם האמן המבצע, אופיו, סגנונו ואופן ההגשה שלו. ההבנה מה מתאים באמת, מה תורם להפקה ומה עשוי להעמיס היא קריטית (תזכירו לי לדבר אתכם על חוק שנקרא Minus 1).

יודעים מה אתם צריכים ומהו הכיוון האמנותי להפקה? מעולה. בואו נקשיב יחד לרפרנסים, נראה למול עינינו את החזון שלכם ונצא לדרך עם כיוון קצת יותר ברור לאן רוצים להגיע.



PRE-PRODUCTION
התהליך הזה שבו אתם שרים את שעל לבכם ואני לוקח את הזמן לדייק מבנה, הרמוניה, טקסט (אם צריך), מוצא את הסולם שבו אתם הכי יפים וגם מקבע את ה- BPM המתאים (כן, step אחד למעלה יכול לחולל פלאים). בנוסף, ביחד נשמע רפרנסים (שירים שאתם מחוברים וקרובים אליהם ביצירה שלכם) ונדבר על המעטפת הכי נכונה עבורכם.

עוד לפני שמקליטים את התו הראשון בהפקה, ובגדר חובה ממש, יש להקדיש את הזמן הראוי לתהליך קדם-הפקה מסודר אשר באמצעותו נעמיד יחד את היסודות להפקה כולה. תהליך זה הוא סופר חשוב וחיוני להגעה אל תוצאה נוגעת ומרגשת. שירים יכולים להיות מנוגנים נפלא, מוקלטים ברמה סופר איכותית וממוקססים לעילא אך הם עשויים ללקות מבחינה הרמונית, מבנית, מבחינת סולם מוזיקלי שאינו מחמיא ועוד כך שבסופו של דבר התוצאה, כמכלול, עשויה לפספס. כשנמצאים באולפן, כמובן שעדיף להגיע ל- MODE הקלטה מה שיותר מהר ועדיין, לא נוותר על תהליך קדם-הפקה משום נחיצותו הקריטית ליצירת תוצאה שלא רק מנוגנת ונשמעת מעולה אלא גם כזו ש"עוברת" את קו-הרמקולים ומרגשת אותנו.


 PROFESSIONAL RECORDINGS & ARRANGEMENT
את ההפקה המוזיקלית אנו מתחילים ב"גייד" בסיסי של שירה המונחת על "ביט" עדכני, גיטרה או פסנתר. השירה תוקלט מהרגע הראשון ברמה הטובה ביותר (פריאמפ NEVE משובח) כי לפעמים דווקא השירה בגייד תנצח. בהמשך נקליט עוד לא מעט טייקים לשירה וגם נקשיב לכולם, כן לכולם, כך שבסופו של דבר ייבחרו הטובים ביותר שאותם נהדק ונשייף עד שנגיע לטייק מנצח. 

מהגייד ממשיכים להקלטת תופים אקוסטיים או להמשך פיתוח הקצב בשיר תוך שימוש ב-"לופים", "ספיישל אפקטס" וכל מה שעולה לכם לראש. מהתופים (והעריכות שלהם) נמשיך לבס (סינת'בס Hofner, Jazzbass, Fretless) שתשלים את חטיבת הקצב ותקבע את העוגן של ה"נמוכים" בשיר.

מכאן נעבור להקלטה של גיטרות, קלידים ותכנותים. מה קודם ? תלוי בשיר. גיטרות הן עולם ומלואו. האפשרויות באולפן רבות וטובות. קיימת אפשרות להקלטה דרך מגבר Marshall או פריאמפ MesaBoogie שבו 6 מנורות (סאונד חם), "סטומבוקס"-ים נהדרים ואפילו מולטי שנשמע נהדר לנגינת clean (כשהוא עובר דרך קונסולה וינטג'). יחד עם כל האמור חשוב להגיד את מה שכל גיטריסט יודע - הסאונד מתחיל באצבעות.

קלידים (ובכלל זה, תזמור של כלי מיתר וכלי נשיפה), סינתים ותכנותים כבר אמרנו ? בהחלט כן. האולפן מצוייד בכלים הממחושבים הטובים ביותר כיום, כולל סינת' NORD וחבילות סאונדים עדכניות של כלי מיתר, לופים, "ביטים" בשלל ז'אנרים ושאר תופינים. השאלה היא לא רק מה מנגנים, אלא איך מנגנים וכמובן כיצד התפקידים המנוגנים והמתוזמרים נשמעים ריאליסטיים, משכנעים ובעיקר תומכים בשירה הראשית.



& LEAD SINGING TREAT
VARI-AUDIO / MELODYNE EDITING

שירה ראשית היא הדבר החשוב ביותר בהפקה, נקודה.
היא חייבת להיות שם "ביג טיים", חפה מפוזות, יוצאת ממעמקי הקרביים של האמן, בועטת או מלטפת אבל תמיד כנה, אמיתית ומרגשת. השירה הראשית נושאת את המסר המרכזי בשיר, מנגישה את הטקסט לאוזניי המאזין והיא זו שיוצאת מן הלב ונכנסת אל הלב. לכן, אני מתעקש לייחד לה סשן שלם ונפרד שכולו מוקדש לה.

כשניגשים להקלטת שירה צריך את האנרגיה הנכונה מבחינת האמן וכדי להגיע לשם יש לגלות אליו רגישות רבה ולעזור לו ביצירת אווירה מתאימה באולפן. טייק שירה מוצלח יוצא את קו-הרמקולים כשהוא אותנטי ומהימן. לא הרבה יודעים אבל טייק שירה מזוייף יכול לפעמים להזיז אותנו מבפנים, לגעת בנו ולרגש הרבה יותר מטייק שמוגש ברמה טכנית מאוד גבוהה. משום כך, בבחירת הטייקים צריך לאזן היטב בין הפאן הטכני לפאן הרגשי ויחד עם זאת חשוב לדעת שזיופים בשירה אפשר לתקן בהצלחה רבה (אם כי נדרשים לכך מיומנות ודיוק).

אמנים סופר מוכרים וסופר מוכשרים נעזרים כיום יותר ויותר בקואצ'ינג מקצועי של מנחים קוליים בזמן הקלטת שירה ראשית. אני עובד עם הטובים ביותר, כאלה שמאחוריהם רזומה לא פחות ממדהים בעבודה עם אמנים מהשורה הראשונה, כמו למשל: חנן בן ארי, ריטה, שרית חדד, יהודה פוליקר, שירי מיימון ועברי לידר. הטכניקות שתלמדו במהלך הסשן באולפן וארגז הכלים שיישאר עבורכם אחר כך יוכל להמשיך ולשרת אתכם בעוד סשנים ואף בהופעות.


שירה ראשית הינה אלמנט קריטי להצלחת השיר. מבטיח ללוות אתכם בהקלטת השירה, לבחור בזהירות רבה את הטייקים המוצלחים ולעבוד קשה מאוד (אולי הכי קשה בכל ההפקה) על מנת לחבר, להדק ולשייף את השירה כדי שתצא לא פחות ממושלמת. 



 MIXING WITH THE FINEST OUTBOARD GEAR
באולפן מערכת ניטור והאזנה מהטובות בעולם. אני אוהב למקסס "על" מוניטורים מדגם Adam S3A, ממירים של Lynx Hilo (בעלי Headroom כפול ממערכת ה- Aurora הנהוגה באולפני הקלטות) וכן מוניטור קונטרולר שהפך לסטנדרט היי-אנד בחו"ל Avocet Cranesong. נכון, הכפתור הירוק :)

באולפן קיים גם ציוד Outboard אנלוגי ודיגיטלי משובח, קומפרסורים, פריאמפים, אפקטים מיוחדים ושמות כמו Lexicon, Focusrite ISA430, Universal Audio, Urei, Neve, Tc Electronic, Amek ועוד אבל זה לא באמת הציוד אלא זוג האוזניים וזוג הידיים שמפעילים אותו, יחד עם שנים של ניסיון וטעם טוב בבחירות האמנותיות שמתקבלות במהלך המיקס.

מיקס הוא התהליך האמנותי שמקנה ליצירה ערך מסחרי אמיתי. במהלך המיקס עובדים בכמה מישורים ובין היתר: ממקמים היטב את כל הערוצים המוקלטים בתדרים המתאימים להם על פני הספקטרום, מקפידים על "באלאנס" בין הכלים השונים (אגב בחירה אמנותית של מי נמצא מ"קדימה" ומי מ"אחור"), מקפידים על תמונת ה"פנורמה" מפורטת (לא "פתוחה" מדי ולא "סגורה" מדי) כשבאמצעה מציבים את האלמנטים המרכזיים אשר מכתיבים את הקצב והאנרגיה של השיר, מבצעים תיחום דינמי של כל ערוץ הדורש זאת, שומרים מכל משמר את השירה, כך שתהיה יציבה ו"תחתוך" את המיקס באופן ישיר וחלק ומעל לכל, מפקחים שהתמונה המתקבלת מציגה בפנינו יצירה שלמה, פועמת, הומוגנית והכי חשוב, מרגשת.




 BEST MASTERING EXPERTS
אין כמו הטאצ' הסופי לעבודה הטובה והקשה שהושקעה בעיבוד, בהפקה ובמיקס ולכן מלאכת המאסטרינג תופקד בידי טכנאי המאסטרינג הטובים ביותר שיש. בארץ, ישנם כמה טכנאי מאסטרינג (בהגדרה) מעולים אשר ידעו לצייד אתכם, בנוסף לקבצי ה- WAV הרגילים, ב
קבצי מאסטר מותאמים ל- Apple Music ו- Spotify. כמו כן, קיימת האפשרות לשלוח את המיקס לאולפני Abbey Road המפורסמים (לונדון) או ל-Sterling Sound (ניו-יורק) ולקבל את השירות מידי טכנאי מאסטרינג אשר ברזומה שלהם אמנים בינלאומיים. עם קבלת ה-MASTER אבצע בדיקה ופיקוח שאכן תהליך המאסטרינג עבר בשלום. אם צריך בהחלט נשלח שוב לתיקונים. כאן בעצם מגיע לסופו תהליך ההפקה אשר החל בשלב המקדמי של Pre Production ומסתיים בקבלת ה-"מאסטר" שאותו תשחררו, בסופו של דבר, לרדיו ולעולם.




& DEFINED SESSION LAYOUT 
EXTERNAL PRO INSTRUMENTALISTS

הפקה חייבת להתבצע בכפוף לסדר זמנים הגיוני וחלוקה נכונה של זמן אולפן בין הסשנים השונים.
(זמן יעיל לסשן, לא קצר מדי ולא ארוך מדי, הוא בן ארבע שעות)

הנה דוגמא לחלוקה יעילה והגיונית:

סשן א' - Pre Production והקלטת גייד פסנתר/גיטרה + שירה
סשן ב' - הקלטת תופים 
סשן ג' - הקלטת בס וגיטרות

סשן ד' - המשך הקלטת גיטרות, קלידים ותכנותים
סשן ה - הקלטת שירה ועריכות קפדניות
סשן ו' - מיקס והכנה למאסטרינג

כמה מילים על נגנים חיצוניים להפקה 
במסגרת ההפקה המוזיקלית לשיר שלכם, אכתוב ואנגן עבורכם תפקידי פסנתר, קלידים, בס, גיטרות ותופים וכן אשלים את כל היתר באמצעות סימפולים, תכנותי ביטים ועריכת לופים, כאן תוכלו לראות נגינה שלי מתוך סשנים אך יחד עם זאת, ייתכן שתרצו להביא נגנים משלכם או נגנים ספציפיים. במקרה כזה, התשלום לנגנים הנוספים ישולם להם ישירות. בכל מקרה, זמן אולפן נוסף שיידרש עבור הקלטת נגנים חיצוניים יהיה כלול במחיר.

:IN BRIEF

תוצאות משובחות (ורקורד השמעות בפלייליסטים הנחשבים, כולל...)
נגינה חיה Live בתופים אקוסטיים, בגיטרות (קלאסית, אקוסטית, חשמלית),
גיטרה בס ופסנתר, ללא תשלום נוסף
תזמורי כלי מיתר וכלי נשיפה
עריכת שירה מוקפדת. מאוד
מעבד מנוסה ומפיק מוזיקלי צמוד שנמצא אתכם לכל אורך התהליך
אולפן מאובזר ברמה בינלאומית ואווירה מהפנטת
מיקס מקצועי ומרגש שמבוצע בחדר מאוזן ומטופל בשילוב ציוד HI-END
מתן ייעוץ ומענה על שאלות שלכם בזמן אמת
ולא פחות חשוב:
יחס חם ואישי, בגובה העיניים
אני כאן בשבילכם


?WANNA TALK

אני מעניק פגישת ייעוץ ראשונית, במחיר סימלי
בכל הקשור להפקת סינגל, הפקת אלבום, שדרוג הפקה קיימת, בחירת צוות מוצלח להקלטות,
בחירת שירים לאלבום, מיקסים ומאסטרינג, החלטה על סדר שירים, החלטה על השירים שמשתחררים כסינגלים
וכן עבור התרשמות הדדית לקראת עבודה משותפת שלנו.

לתיאום פגישת ייעוץ נא ליצור קשר




טואול - בניית אתרים